Fietsen
Lankeleisi RX600 Pro elektrische mountainbike: test / mening
Gepubliceerd op: 05-07-2025 / gewijzigd: 05-07-2025
Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met het testen van motoren en de mode was toen de grote vette motor, het liefst met één of twee grote motoren. Dingen veranderen, fietsen worden lichter en Chinese fabrikanten gaan steeds meer over op lichtere, minder krachtige fietsen. De Lankeleisi RX600 Pro neemt de codes van de klassieke mountainbike over door het chassis aan te passen zodat er een accu in past. In tegenstelling tot de Duotts C29 die ik vorige maand testte, heeft deze Lankeleisi ervoor gekozen om de accu perfect te integreren in het frame en heeft hij de afwerking niet verwaarloosd. Deze fiets is uitgerust met een 250 watt motor die kan worden verhoogd tot 650 watt, wat op papier misschien niet genoeg lijkt voor een fiets die bijna 30 kg weegt, maar dat is wat ik je in deze test wil laten ontdekken
Waar te koop?
De Lankeleisi RX600 Pro is verkrijgbaar via de officiële website voor €1799 (op het moment van schrijven):
Lankeleisi RX600 Pro / officiële website
Tijdslijn
Uitpakken

De Lankeleisi RX600 Pro doos is vrij standaard en bevat dezelfde dingen als de andere dozen die ik tot nu toe heb ontvangen. Ik merkte echter wel een klein verschil in het beschermingsniveau van de fiets. Fietsen zijn over het algemeen goed beschermd, maar deze is nog beter beschermd. Naast de gebruikelijke schuimbescherming worden bepaalde delen van de fiets beschermd door een extra laag karton. [De montage levert geen bijzondere problemen op en ik wil daaraan toevoegen dat het afwerkingsniveau van de fiets zo goed is dat alles zonder het minste probleem in elkaar past. Ik heb vaak moeite met het aandraaien van een of ander onderdeel als ik de fiets in elkaar zet, maar dat was bij deze fiets niet het geval. Alles paste perfect in elkaar zonder problemen. Ik zag zelfs een soort inkeping in het afstelgebied waardoor het stuur perfect uitgelijnd kan worden met de vork, wat de eerste keer is dat ik dit bij een fiets zie.
Het duurt ongeveer een half uur om hem in elkaar te zetten, inclusief het uitpakken en de tijd die nodig is om alle beschermhoezen te verwijderen.

.
Specificaties
Kenmerk | Detail |
---|---|
Model | RX600 Pro |
Type | Elektrische full-suspension MTB 29″ |
Frame | 6061 aluminiumlegering, vierstangen soft-tail |
Motor (nominaal) | 250 W (max piek 650 W) |
Koppel/Piek | 650 W |
Motorpositie | Achterwielnaafmotor |
Accu | Samsung Li-ion, 48 V 20 Ah (21700) |
Actieradius | 60–70 km (puur elektrisch), 120–150 km (assistentie) |
Oplaadtijd | 6–7 u (48 V 3 A oplader) |
Maximale snelheid | 25 km/u (begrensd) |
Klimvermogen | 35° |
Voorvering | Verende voorvork, 120 mm veerweg |
Banden | 29″ x 2.3″ (Continental) |
Transmissie | Shimano 8‑versnellingen (M315 shifter + M310 derailleur) |
Remmen | Hydraulisch met dubbele zuiger ZOOM HB‑875 (voor en achter) |
Display | Kleur LCD-scherm IP54 |
Sensors | Koppelsensor + snelheidsensor |
Maximaal draagvermogen | 200 kg |
Netto gewicht | ~28,5–28,8 kg (inclusief accu) |
Afmetingen | 200 cm × 112 cm × 88–103 cm (verstelbare zithoogte) |
Lengte berijder | 160–195 cm |
Waterbestendigheid | IP54 (regenbestendig) |
Presentatie
Kader
Stuur
Motor
Crankset/Cassette
Wielen
Fietsveringen
Remmen
Zadele
Batterij
Scherm/bediening
Accessoires
Test op de weg
Remtest
Snelheid/acceleratietest
Klimtest
Inspanningstest
Veringstest
Batterijduur
Trail test
Conclusie
Sterke punten
Zwakke punten

Hoofd van mezelf op deze blog
Sinds 2006 deel ik mijn passies op mijn blog in mijn vrije tijd, dat geef ik de voorkeur aan het kijken naar onzin op tv of op sociale netwerken. Ik werk alleen, ik ben ongetwijfeld een van de laatste overlevenden van de wereld van blogs en persoonlijke sites.
Mijn specialiteit? Digitaal in al zijn vormen. De afgelopen 25 jaar heb ik voor multinationals gewerkt, waar ik digitale teams aanstuurde en een omzet genereerde van ruim € 500 miljoen per jaar. Ik heb expertise op het gebied van telecommunicatie, media, luchtvaart, reizen en toerisme.
Vragen/Opmerkingen