Fietsen
Lankeleisi RX600 Pro elektrische mountainbike: test / mening
Gepubliceerd op: 05-07-2025 / gewijzigd: 05-07-2025
Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met het testen van motoren en de mode was toen de grote vette motor, het liefst met één of twee grote motoren. Dingen veranderen, fietsen worden lichter en Chinese fabrikanten gaan steeds meer over op lichtere, minder krachtige fietsen. De Lankeleisi RX600 Pro neemt de codes van de klassieke mountainbike over door het chassis aan te passen zodat er een accu in past. In tegenstelling tot de Duotts C29 die ik vorige maand testte, heeft deze Lankeleisi ervoor gekozen om de accu perfect te integreren in het frame en heeft hij de afwerking niet verwaarloosd. Deze fiets is uitgerust met een 250 watt motor die kan worden verhoogd tot 650 watt, wat op papier misschien niet genoeg lijkt voor een fiets die bijna 30 kg weegt, maar dat is wat ik je in deze test wil laten ontdekken
Waar te koop?
De Lankeleisi RX600 Pro is verkrijgbaar via de officiële website voor €1799 (op het moment van schrijven):
Lankeleisi RX600 Pro / officiële website
Videotest

Audio: Frans, Engels (nagesynchroniseerd)
Tijdslijn
Uitpakken

De Lankeleisi RX600 Pro doos is vrij standaard en bevat dezelfde dingen als de andere dozen die ik tot nu toe heb ontvangen. Ik merkte echter wel een klein verschil in het beschermingsniveau van de fiets. Fietsen zijn over het algemeen goed beschermd, maar deze is nog beter beschermd. Naast de gebruikelijke schuimbescherming worden bepaalde delen van de fiets beschermd door een extra laag karton. [De montage levert geen bijzondere problemen op en ik wil daaraan toevoegen dat het afwerkingsniveau van de fiets zo goed is dat alles zonder het minste probleem in elkaar past. Ik heb vaak moeite met het aandraaien van een of ander onderdeel als ik de fiets in elkaar zet, maar dat was bij deze fiets niet het geval. Alles paste perfect in elkaar zonder problemen. Ik zag zelfs een soort inkeping in het afstelgebied waardoor het stuur perfect uitgelijnd kan worden met de vork, wat de eerste keer is dat ik dit bij een fiets zie.
Het duurt ongeveer een half uur om hem in elkaar te zetten, inclusief het uitpakken en de tijd die nodig is om alle beschermhoezen te verwijderen.

.
Specificaties
Kenmerk | Detail |
---|---|
Model | RX600 Pro |
Type | Elektrische full-suspension MTB 29″ |
Frame | 6061 aluminiumlegering, vierstangen soft-tail |
Motor (nominaal) | 250 W (max piek 650 W) |
Koppel/Piek | 650 W |
Motorpositie | Achterwielnaafmotor |
Accu | Samsung Li-ion, 48 V 20 Ah (21700) |
Actieradius | 60–70 km (puur elektrisch), 120–150 km (assistentie) |
Oplaadtijd | 6–7 u (48 V 3 A oplader) |
Maximale snelheid | 25 km/u (begrensd) |
Klimvermogen | 35° |
Voorvering | Verende voorvork, 120 mm veerweg |
Banden | 29″ x 2.3″ (Continental) |
Transmissie | Shimano 8‑versnellingen (M315 shifter + M310 derailleur) |
Remmen | Hydraulisch met dubbele zuiger ZOOM HB‑875 (voor en achter) |
Display | Kleur LCD-scherm IP54 |
Sensors | Koppelsensor + snelheidsensor |
Maximaal draagvermogen | 200 kg |
Netto gewicht | ~28,5–28,8 kg (inclusief accu) |
Afmetingen | 200 cm × 112 cm × 88–103 cm (verstelbare zithoogte) |
Lengte berijder | 160–195 cm |
Waterbestendigheid | IP54 (regenbestendig) |
Presentatie
De Lankeleisi RX600 Pro moet worden geclassificeerd als een elektrische mountainbike. Er is ook een model dat de MX600 heet, maar deze moet worden beschouwd als een stadsfiets. De RX600 Pro heeft een V-vormig frame, een 250-watt motor, 29-inch wielen en een koppelsensor. Het is dus een fiets die klaar is voor gebruik op de Europese wegen en die geen extra formaliteiten nodig heeft om op de weg gebruikt te worden.Kader

Het frame is gemaakt van aluminium, er is niets bijzonders aan het formaat, er is alleen dit bijzondere Lankeleisi kenmerk met de lak. Als je goed naar het frame kijkt, zie je dat de lak parelmoer/metallic is, een beetje zoals een mooie carrosserie van een auto. Het lijkt misschien een detail, maar deze lak speelt een rol in de esthetiek van de fiets en alle feedback die ik kreeg op deze fiets tijdens het testen was positief.
De fiets weegt 23 kg zonder de accu, dus waarschijnlijk rond de 25 kg met de accu. Dit is een vergelijkbaar gewicht als de Duotts C29 die ik onlangs heb getest, maar met een minder krachtige motor. De fiets kan 200 kg dragen. Hij is bijna twee meter lang en iets meer dan een meter hoog. Het stuur is 70 cm breed. De fiets is perfect geschikt voor lange mensen - ik ben 1,94 meter lang. Het is wel belangrijk om te weten dat het zadel in hoogte verstelbaar is, maar als je erg lang bent, leun je naar voren en dat verhoogt de druk op je polsen.
Stuur

Het stuur is vrij conventioneel, zonder hoogteverstelling. De versnelling zit aan de rechterkant en werkt onberispelijk goed, de arrêtering is perfect en je hoeft je geen zorgen te maken over het schakelen van de hendel. De remmen zijn Zoom remmen, die je op veel Chinese fietsen vindt, en zijn ook goed geplaatst. De handvatten zijn vrij ruw, maar ik voelde wel wat irritatie na de eerste 50 kilometer. Misschien heeft het te maken met mijn lengte, want ik moest het zadel verhogen, dus ik leun naar voren en de druk op mijn polsen is groter.
Motor

De motor is berekend op 250 watt met een koppel van 65 nm. Hij kan op verzoek 650 watt leveren. Ik heb niet al te veel aandacht besteed aan de technische specificaties voordat ik voor het eerst op de motor reed, maar ik heb nooit een gebrek aan vermogen gevoeld. Ik was ervan overtuigd dat deze motor 600 tot 700 watt vermogen had. Dit gevoel komt van de koppelsensor, die deze motor zeer responsief maakt, en het vermogen om tijdig 650 watt te leveren zal ook het vermogensverschil uitwissen. De motorconfiguratie is ook een beetje speciaal. Er is natuurlijk een groot verschil tussen geen ondersteuning en het eerste ondersteuningsniveau, maar het verschil tussen de verschillende ondersteuningsniveaus is vrij klein. Alleen het eerste ondersteuningsniveau is beperkt in termen van maximale ondersteuningssnelheid, maar vanaf het 2e niveau krijg je ondersteuning tot 25 km/u. Ik kom hier later in de test op terug, want het is een bijzonder kenmerk van deze fiets.
Crankset/Cassette

Deze fiets heeft een 48-tands crankstel, ik heb geen informatie ontvangen over de lagers in de cassette, maar het eerste lager is vrij laag. Waarom is dat belangrijk? Het betekent dat de ontwikkeling van de fiets bovengemiddeld zal zijn en met 29 inch rood zal dit effect nog beter zichtbaar zijn. Ik kom hier later in deze test op terug, maar rijden met 29 inch wielen betekent dat de benodigde inspanning groter is, de traagheid is ook groter, maar je profiteert van een betere ontwikkeling bij elke pedaalomwenteling. De derailleur is zoals gebruikelijk een Shimano, deze werkt onberispelijk goed en het schakelen gaat snel en vloeiend.
Wielen

Deze Lankeleisi RX600 Pro is uitgerust met 29-inch wielen en Continental Trailking banden. Dit is de eerste keer dat ik een Chinese fiets test met banden van dit merk. Zoals ik eerder in dit artikel al aangaf, biedt rijden op 29-inch banden een voordeel qua ontwikkeling, maar verhoogt het de moeilijkheidsgraad. Als je niet erg sportief bent, is dat niet erg, want je hebt een versnelling die breed genoeg is om de juiste moeilijkheidsgraad voor jou te vinden. Onder dezelfde omstandigheden (crankstel, cassette, enz.) zal een fiets met 29 inch wielen 5% meer inspanning vergen
Fietsveringen

Deze fiets is uitgerust met klassieke voorvering, die effectief is maar niets bijzonders, het is dezelfde vering als op veel andere fietsen. Wat speciaal is aan deze Lankeleisi RX600 Pro is de schokdemper aan de achterkant. Deze is verticaal gemonteerd met een draagarm die in het frame is geïntegreerd. Ik had al eerder vergelijkbare configuraties getest, maar dan met de schokdemper in een horizontale positie. De verticale positie biedt een indrukwekkend rijcomfort en absorbeert een groot deel van de trillingen van de weg. De kasseiwegen waar ik gewend ben op te rijden worden veel betaalbaarder met deze configuratie.
Remmen

Deze fiets is uitgerust met hydraulische schijfremmen met 2 zuigers, wat het beste is voor dit type fiets, maar het is beter om beide remmen tegelijk te gebruiken omdat de achterrem niet krachtig genoeg is om de fiets snel genoeg tot stilstand te brengen. Het is hetzelfde als op veel andere fietsen. Het moet ook opgemerkt worden dat de remmen omgekeerd zijn, waarbij de linkerrem de achterrem activeert en de rechterrem de voorrem.
Zadele

Het zadel is vrij klassiek, min of meer dezelfde maat als het zadel dat op andere Lankeleisi modellen wordt gebruikt. Het is misschien een beetje breed voor een mountainbike, maar het biedt een goed comfort. Het is niet voorzien van veren of vering, maar het is nog steeds heel comfortabel.
Batterij

De accu van de Lankeleisi RX600 Pro is waarschijnlijk dezelfde als die van de andere Lankeleisi fietsen die ik heb getest. Het is een Samsung 20 Ah 48V accu. Er wordt beweerd dat hij een actieradius heeft van 150 km. Toen ik de geadverteerde actieradius zag, kreeg ik een kleine glimlach op mijn gezicht omdat het echt overdreven leek, maar in werkelijkheid is de actieradius echt goed. Toen ik voor het eerst met deze fiets op pad ging, had ik 4 van de 5 accubars leeg. Na 58 km had ik nog steeds 2 accubalkjes en ik stond waarschijnlijk op het punt om naar één te zakken. Omdat ik de motor niet normaal gebruik tijdens mijn tests, heb ik een bovengemiddeld verbruik. In theorie zou ik dus een actieradius van 100 km moeten kunnen overschrijden.
Scherm/bediening

Het scherm van de Lankeleisi kan naar voren worden gekanteld en omdat ik weet dat de helderheid van Lankeleisi-schermen niet altijd optimaal is, heb ik het scherm bijna verticaal geplaatst. Dit was eigenlijk helemaal niet nodig, want het scherm is erg helder en biedt een onberispelijke leesbaarheid, zelfs in direct zonlicht. Het scherm wordt bediend via de console op het stuur, waar je het configuratiemenu kunt openen. Er zijn ongeveer tien parameters waarmee je kunt spelen, waaronder de maximumsnelheid waarmee je de fiets kunt ontkoppelen.
Standaard is de fiets geconfigureerd voor 29-inch wielen, wat normaal is aangezien dit het type wiel is dat de fiets gebruikt. Dit betekent echter dat de weergegeven snelheid niet correct is. Door de wielmaat te wijzigen in 27,5 inch, komt de weergegeven snelheid overeen met de werkelijke snelheid.
Accessoires
De basisuitrusting van de fiets omvat:
- spatborden voor/achter
- verlichting voor (niet achter)
- standaard
- pomp
- bevestigingsmateriaal
Geen bagagedrager, maar ik denk dat het mogelijk is om er een te kopen op de Lankeleisi website
De spatborden zijn gemaakt van plastic en zijn erg flexibel, wat betekent dat ze veel bewegen en soms lawaai maken tijdens het rijden.
Test op de weg
Remtest
Om het remmen te testen, gebruikte ik mijn gebruikelijke methode: klimmen tot 25 km/u en de snelheid stabiliseren, vervolgens hard remmen met één rem en vervolgens met beide remmen. Het zal niemand verbazen dat het remmen met één rem te zwak is en dat het 3 tot 4 seconden duurt voordat de motor volledig tot stilstand is gekomen. Met beide remmen heb ik daarentegen ongeveer 2 seconden nodig om de motor volledig tot stilstand te brengen. Met beide remmen blokkeren de wielen heel snel en piepen de banden op de weg.
Snelheid/acceleratietest
Om de verschillende ondersteuningsniveaus en de resulterende snelheid te testen, reed ik op dezelfde weg met elk ondersteuningsniveau om te meten hoe lang ik erover deed om 25 km/u te bereiken. Ik voerde elk van deze tests uit met de moeilijkste snelheid om alle geteste fietsen onder dezelfde omstandigheden te plaatsen. Ik voerde elk van deze tests uit met de moeilijkste snelheid om alle geteste fietsen onder dezelfde omstandigheden te zetten:
0 tot 25 km/u per niveau
1: 9 seconden
2: 9 seconden
3: 8 seconden
4: 7 seconden
5: 7 seconden
Zoals je kunt zien is er niet veel verschil tussen de verschillende ondersteuningsniveaus. Dit is vrij ongebruikelijk, dus vroeg ik de fabrikant om meer details om de motorconfiguratie te begrijpen. Ik heb vaak motoren getest die de ondersteuning beperken tot snelheden onder de 25 tot aan het laatste ondersteuningsniveau. Dat is niet het geval bij deze fiets, vanaf ondersteuningsniveau 2 heb je onbeperkte ondersteuning tot 25 km/u. De winst in de andere niveaus is daarom marginaal en deze niveaus zijn alleen nuttig om je te helpen op steile beklimmingen
Ter vergelijking, hier is wat ik behaalde met de Duotts C29, die een veel krachtigere motor heeft:
niveau 1: 15 seconden
niveau 2: 13 seconden
niveau 3: 11 seconden
niveau 4: 8 seconden
niveau 5: 6 seconden
Er zijn twee interessante dingen in deze vergelijking:
- de 250 watt motor biedt gelijkwaardige prestaties
- de RX600 Pro biedt de maximale snellere
De Duotts heeft een configuratie die bijna het tegenovergestelde is van deze Lankeleisi, je moet naar niveau 5 gaan om het volle vermogen te krijgen, het is bijna het tegenovergestelde met de Lankeleisi. Het is een interessante keuze, want het betekent dat je langer kunt rijden op een laag ondersteuningsniveau en dus profiteert van een goede actieradius. Je zult zien dat dit wordt bevestigd tijdens mijn ritten.
Klimtest
Om de vereiste inspanning voor elk niveau van ondersteuning te testen, gebruik ik altijd dezelfde klim (2,5% over 690 meter). Ik leg deze afstand af zonder ondersteuning, vervolgens met niveau 1 en tot slot met niveau 5. Ik meet de tijd, de gemiddelde snelheid en de hartslag. Elke loop wordt gedaan op de zwaarste snelheid. Naast mijn gevoel kan ik de fietsen ook op identieke basis vergelijken.
Assistentie niveau 0
Rijtijd: 1 minuut 57
Gemiddelde snelheid: 21,23 km/u
Maximale hartslag: 162
Assistentie niveau 1
Rijtijd: 1 minuut 43
Gemiddelde snelheid: 24,11 km/u
Maximale hartslag: 162
Assistentie niveau 1
Rijtijd: 1 minuut 43
Gemiddelde snelheid: 24,11 km/u
Maximale hartslag: 162
Gemiddelde snelheid: 24,11 km/u
Maximale hartslag: 24,11 km/u 156
Assistentie niveau 5
Reistijd: 1 minuut 40
Gemiddelde snelheid: 24,8 km/u
Maximale hartslag: 148
Deze test bevestigt wat ik in het vorige hoofdstuk heb uitgelegd: het verschil tussen assistentie 1 en assistentie 5 is niet enorm. De reistijden zijn bijna gelijk, maar met niveau 5 kan ik me toch minder inspannen, wat zich vertaalt in een lagere hartslag.
Dit zijn de tijden die met de Duotts C29 zijn behaald:
Niveau 0 (zonder assistentie):
1:48
167 pulsen max
23 km/u gemiddeld
Niveau 1
1:53
165 pulsen max
21,9 km/u gemiddeld
Niveau 5
1:33
145 pulsen max
26.7 km/u gemiddelde snelheid
Ook hier zien we het verschil in motorconfiguratie, waarbij de Lankeleisi alles geeft vanaf niveau 1 of 2, terwijl de Duotts wakker wordt in het laatste niveau. De verschillen tussen de 2 motoren zijn dus niet echt significant, ondanks het verschil in vermogen. Het is gewoon zo dat het laatste niveau op de Duotts je in staat stelt om een hogere gemiddelde snelheid te bereiken.
Inspanningstest
Ik heb verschillende lussen om fietsen te testen en om deze fiets te testen, heb ik mijn 32 km-loop genomen die ik kan vergelijken met de Duotts C29 en mijn racefiets zonder elektrische ondersteuning
Lankeleisi RX600 Pro
Rondetijd: 1:13:32
Maximale hartslag: 170
Gemiddelde hartslag: 153
Gemiddelde snelheid: 26,1 km/u
Maximale snelheid: 49,6 km/u
Racefiets
Rondetijd: 1:18:11
Maximale hartslag: 172
Gemiddelde hartslag: 153
Gemiddelde snelheid: 24..6 km/u
Maximale snelheid: 49,1 km/u
Duotts C29
Tijd: 1:15:30
Maximale hartslag: 166
Gemiddelde hartslag: 146
Gemiddelde snelheid: 25,2 km/u
Maximale snelheid: 44,5 km/u
Deze resultaten zijn erg interessant, omdat ze echt bevestigen wat ik voelde op dit parcours. Ik merkte dat de inspanning groter was dan met de Duotts, maar ik kon hogere snelheden bereiken ondanks dat de fiets minder vermogen had. Mijn resultaten waren redelijk vergelijkbaar met die van mijn racefiets, zowel wat tijd als inspanning betreft, maar de Lankeleisi bespaarde me 5 minuten op de parcourstijd. Dit betekent dat deze fiets goede prestaties kan leveren als je besluit een beetje te pushen, maar het zal duidelijk iets meer inspanning vergen. Met de Duotts lukte het me niet om zo snel te gaan als met de Lankeleisi, en hier was het de configuratie van crankstel/cassette die het verschil maakte. De ontwikkeling van de Lankeleisi is groter, vergt meer inspanning maar levert ook meer op. Met de Duotts zat ik bijna altijd op ondersteuningsniveau 5, met de Lankeleisi zat ik voornamelijk op ondersteuningsniveau 2.
Dit zijn natuurlijk omstandigheden die niet het dagelijks gebruik van de gemiddelde persoon weerspiegelen, maar het duwen van een fiets zoals ik doe (naar mijn beste vermogen) benadrukt de karakteristieken van de fietsen en hun effect op het lichaam. Je kunt ook voor de makkelijke weg kiezen door iets langzamer te rijden om je inspanning te verminderen en je leven gemakkelijker te maken.
Veringstest
Batterijduur
Toen ik de motor ontving, had ik 4 van de 5 accubalkjes, wat zou moeten overeenkomen met ongeveer 70-80% accu. Na mijn eerste dag op de weg had ik 58 km afgelegd en had ik nog 2 accubalkjes over. Ik gebruik de motor niet normaal, vooral niet de eerste paar kilometer wanneer ik de acceleratie en inspanning voor elk ondersteuningsniveau test. Dit resultaat is dus echt goed en het is niet verrassend. De accucapaciteit is gelijk aan die van andere veel krachtigere fietsen, zoals de Lankeleisi Golf X, maar met een 250 watt motor verbruik je niet zoveel energie als een 960 watt motor.
Met de paar extra ritten kan ik schatten dat de actieradius meer dan 120 km zal zijn bij gemengd gebruik, waarbij voornamelijk ondersteuningsniveau 1 of 2 wordt gebruikt. Dat is waarschijnlijk de beste actieradius die ik tot nu toe heb gehad. De andere 250-watt fietsen die ik heb getest hadden allemaal een batterij met een lagere capaciteit, dus deze heeft het beste van twee werelden.
Trail test
Ik heb mijn gebruikelijke parcours gebruikt om de vering te testen (zie video) en was niet verbaasd dat deze fiets erg comfortabel is. Het is vooral dankzij de schokdemper aan de achterkant dat de fiets erin slaagt om wegfeedback te beperken. Dit rijcomfort betekent dat je bijna comfortabel kunt rijden op landweggetjes of over velden zoals mijn trail in mijn video. Er is alleen het onophoudelijke geluid van het voorspatbord dat tegen het frame slaat, wat het rijplezier een beetje onderbreekt.De vering is dan ook een van de sterke punten van deze fiets.
Conclusie
Ik moet de montage van de video nog afmaken, maar ik heb je mijn conclusie al gegevenDeze Lankeleisi RX600 Pro is een merkwaardig beest. Hij ziet eruit als een fat bike, met hetzelfde type frame, dezelfde accu en dezelfde remmen, maar hij is uitgerust met een veel minder krachtige 250-watt motor. Op het eerste gezicht lijkt hij in geen enkele vergelijking de winnaar, en toch... Deze motor heeft me op verschillende punten verrast.
Ik had niet naar de technische specificaties gekeken voordat ik de motor testte en op geen enkel moment dacht ik dat deze motor maar 250 watt had. Ja, ik had het gevoel dat er een grotere inspanning nodig was, maar ik schreef dat toe aan de 29 inch wielen en een veeleisender crankstel/cassette configuratie. Uiteindelijk liegen de cijfers er niet om: ik kreeg gelijkwaardige of zelfs betere prestaties dan met een fiets van 750 watt. Dit gaat natuurlijk ten koste van een grotere inspanning, maar het resultaat is nog steeds verrassend. Een fiets met 250 watt zal ontegensprekelijk een grotere inspanning vergen dan een fiets met 750 watt als je tot het uiterste wilt gaan, maar gelukkig is de configuratie open genoeg om er voordeel uit te halen zonder al te moe te worden.
De ondersteuningsconfiguratie is zodanig dat je vrij snel profiteert van de maximale ondersteuning tot 650 watt. Voeg daar een koppelsensor aan toe die snel reageert met zijn 65 nm, en je hebt een fiets die reageert en wilskrachtig is ondanks zijn gebrek aan vermogen.
Het gebruik van een 250 watt fiets betekent ook dat je geen extra stappen hoeft te ondernemen om deze fiets in het verkeer te brengen, registratie of verzekering zijn niet nodig, de fiets is klaar voor gebruik
De actieradius is een ander sterk punt van deze fiets, want naast de marketingcijfers is er een realiteit: dit is de eerste fiets waarmee ik een actieradius van 100 kilometer heb kunnen overschrijden. Dat is waarschijnlijk te veel voor recreatief gebruik, want ik ken niet veel mensen die hun fiets voor meer dan 100 km per keer gebruiken, maar als je deze fiets voor lange ritten gebruikt, zal de actieradius een belangrijke rol spelen in je keuze. Uiteraard hangt de actieradius af van andere factoren, maar ik haalde meer dan 100 km onder normale omstandigheden en zonder misbruik te maken van de ondersteuning.
De remwerking is vergelijkbaar met wat ik heb gezien op andere fietsen van hetzelfde merk, dus je kunt het beste beide remmen gebruiken om ultra-efficiënt te remmen.
De vering is ook een van de sterke punten van deze fiets. Ik heb dit type vering al eerder getest, maar ik denk dat de verticale plaatsing van de schokdemper hier een rol speelt. Als ik op de fiets ga staan en hard druk, neemt de fiets mijn 100 kilo zonder problemen mee en voel ik nog steeds een goede hoeveelheid weerstand. Dat is op zich niet uitzonderlijk, maar wat me verraste was hoe weinig de trillingen van de weg terugkwamen, zelfs de trillingen van de kasseien worden zeer goed gedempt.
Lankeleisi heeft ook het gebrek aan helderheid van het scherm gecorrigeerd, zodat het nu perfect leesbaar is in fel zonlicht.
Heeft deze fiets gebreken? Ik zou zeggen dat het gewicht nog steeds een probleem is, voor een fiets van 250 watt had ik minder verwacht. De oplaadtijd is nog steeds vrij lang en de plastic spatborden maken nog steeds lawaai als ze beginnen rond te stuiteren. De voetpositie is ook nogal vreemd, met de voet te ver naar binnen gericht, waardoor de motor vrij snel kan omvallen als de ondergrond niet vlak is of als het waait. Samengevat..
Deze motor voelt zich op zijn gemak op zowel de weg als op trails en biedt een zeer comfortabele rit met een zeer responsieve motor. Hij vergt meer inspanning dan een fiets met 750 watt, maar door zijn configuratie kun je de juiste balans vinden tussen snelheid en tijd. Wie bereid is extra moeite te doen, wordt beloond met een fiets die beter presteert dan een krachtiger fiets. En met een actieradius van meer dan 100 kilometer kun je nieuwe horizonten ontdekken zonder jezelf te veel te vermoeien
Sterke punten
Reactiesnelheid motor
Autonomie
Koppelsensor
Configuratie crankstel/cassette
Configuratie assistentie
Vering
Leesbaarheid scherm
Efficiënt remmen
Zwakke punten
Gewicht
Spatborden
Oplaadtijd
Geen achterlicht
Voet te dicht bij remschijf

Hoofd van mezelf op deze blog
Sinds 2006 deel ik mijn passies op mijn blog in mijn vrije tijd, dat geef ik de voorkeur aan het kijken naar onzin op tv of op sociale netwerken. Ik werk alleen, ik ben ongetwijfeld een van de laatste overlevenden van de wereld van blogs en persoonlijke sites.
Mijn specialiteit? Digitaal in al zijn vormen. De afgelopen 25 jaar heb ik voor multinationals gewerkt, waar ik digitale teams aanstuurde en een omzet genereerde van ruim € 500 miljoen per jaar. Ik heb expertise op het gebied van telecommunicatie, media, luchtvaart, reizen en toerisme.
Vragen/Opmerkingen